28 - 151 Fitzroy Street

Jag var pa vag till Iga (Ica) har om dagen och smaprata med en aldre herre. Han hette Joachim och kom ifran Holland. Det visade sej at han hade ett rum for backpackers som han hyrde ut billigt. Jag tankte han varkar trevlig sa varfor inte. Lagenheten ligger mycket bra till med nara till barer, bio och stranden. Sa dagens inlagg tankte jag ta efter MTVs konsept att agna at att "Cribba" Jims boende.




Namn: Joachim Devos aka Jim

Alder: 70 ar

Medborgarskap: Holland och Australien

Besokta Lander: 12 st

Basta besokta platsen: Mission Beach, Qld

Favorit ol: Ingen

Lagenhetens storlek: 78 kvm

Antal rum: 3st

Toaletter: 1 st

Pooler: 1 st

Manadskostnader: fran 5 ooo till 14 ooo sek

              

Har for ovrigt varit upp i den 300 meter hoga Eureka skrapan. Vart valdigt farsinerad over hissen. Det tar 38 sekunder att ta sej upp till toppen och topphastigheten ar 9 meter i sekunden. Vill man inte ta hissen kan man vandra dom 3680 trappstegen upp till 92 vaningen. 52 ooo kvm fonster och toppen pa byggnaden svajjar 0,6 m nar det blaser pa. Personligen tycker ja att Eureka ar battre ann Sydney Skytower men langt langt efter Empire state. Andra byggnader jag besokt har i Melbourne ar Telstra Dome arenan. Var med Calle och Jim och sag fotboll, Melbourne Victory mot Sydney Fc. En arena som tar 56 ooo men det var bara 25 5oo pa den matchen. Det var roligt och se men fotbollen och klassen pa spelet var riktigt dalig, samre an Alsvenskan till och med. Har ocksa undrat var alla greker ar nagonstans. Efter Aten bor det mast greker i Melbourne. Precis som det bodde nastmast svenskar i Chicago efter Stockholm i borjan av 1900-talet. Men dar var dom. Pa matchen, dom gommer sej och sedan kommer dom fram nar det ar fotboll pa Telstra Dome.

Lurade med Emil och Zakeria pa The Hives konsert. The Hives hade med sej sjalvfortroendet fran Sverige, roligt att lysna pa Pelles sjalvsakerhet om att hans band ar det basta i varlden. Konserten var riktigt bra och latt vart det. Angrade senare pa Nyar att jag inte foljde med Emil och Zacka pa Sensation White pa Telstra Dome.  Dom satt och beratta igar om det, 4o ooo. alla kladda i vitt och festen varade tills solen gick upp. Men att sitta pa St Kilda Pier och se hela Melbourne fyrvarkerier med Calle och Sofie var inte sa dummt det heller.

Det som hander harnast ar att imorgon aker jag med en ny och valdigt trevlig tysk vann till Tasmanien. Han har bil sa vi tar farjan over istallet for flyg. Hoppas jag kommer i kontakt med den dar Sagan-om-ringen-kanslan som jag varit ute efter lange. Vissa sager att Tasmanien ar som Nya Zeeland. Sa kanske, narmaste veckorna ska jag ta reda pa det.


"Om vi ses, bland dimmorna i norr eller i söder
Med drömmen i behåll och med lust att ta vid
Där elden falnar men fortfarande glöder"



 Eureka











 








 JulBord


































 Tasmanien


Kommentarer
Postat av: W

Tasmanien? Har en gammal polare där! Han är en Sjujäkel på att supa! Och nu ska jag ha 2?

2009-01-03 @ 13:42:09
Postat av: Conny Punk

Tasmanien, nu börjar jag bli avundsjuk på riktigt.

Topp fem på min "att åka till lista".

2009-01-04 @ 18:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0