Fifth Avenue and 34th Street

Här sitter jag nu, har en så kallad Blogg. Någonting jag trodde att ja aldrig skulle skaffa mej. Inte nånting som man känner sej bekväm i. Men jag ska göra ett försök. Skriva så ofta jag bara hinner. Jag ville ha en definition av Blogg. Det jag fick var att Bloggen reflekterar skribentens (eller skribenternas) intressen, tankar och åsikter om någonting. Om jag håller mej till dom tre ska nog inte det här vara några problem.

Jag frågade mej själv nyss: Erik, vad har egentligen hänt det senaste året?

Tänkte ett tag, Jodå, lite har hänt. Har sätt Kairos pyramider längs med Nilen, sätt en djungel fuktig av regn i Mexiko. Fyllt 20 år gammal, firat mr. William 20 år på färjan anordnad av Europas största Party arrangörer på väg mot Estland, vart på plats i Salzburg och fick bevittna att Sverige faktiskt vann en match i fotbolls-EM 2008, Fått bekräftat att Liechtenstein är enda landet inom E.U som har kvar tullkontroll. Köpt en original Big Mac meny för 112 Sek i Zürich i landet Schweiz. Kört fel i Franska Strasbourg, Sovit på en mack i Luxemburg, blivit mäkta imponerad över husbilen min som höll 520 mil felfritt igenom våran kontinent. Härjat omkring på Broadway i New York City med Stoffe och SnyggJonas, sagt upp mej efter 17 fina månader på Midroc. Och nu då, bockar och tackar jag för mej och låter alla strebers utan ro få vara i fred och tar med mej Mattias Larsson och drar till land nr. 20: Australien.   


Till sist vill jag tacka för festen! Att ni kom. Kalle, Niklas, Amanda, Carolin, Kala med sällskap, Micke, Mattias, Sophia, Fredrik, Emil, Henrik, Pelle, Oskar, Putte, Simon och David.

Och framför allt Daniel Brandebo, Stoffe, da William, Solander, Johnny Hurricane och Johan Nygren. Jag kommer att sakna och tänka på er allesammans. Än vilket håll vinden blåser.




" Sånt är livet nu! Förlåt om jag är bitter å synisk men du vet hur det kan va!
Jag vill ha det som du, fast jag vet att du tänker likadant ibland och vill
ha det som jag
Ja, det var inte bättre förr, men det ska bli bättre framöver
å nånstans har man iallafall kommit om man vet vad man behöver! "














Kommentarer
Postat av: Stoffe

Första (men definitivt inte den sista) kommentaren på den här bloggen. Som jag kommer att följa slaviskt. Den kommer att bli ett MONSTER som Schulman hade sagt.

Ha en fin resa och ta hand om Larsson. Här hemma må han vara Chef, men där ute i världen har han lika mycket att säga till om som Solander.



All the best



Stoffe

2008-11-02 @ 10:52:56
Postat av: nirre

haha sant :D sköt om er grabbar! helena, ta han om trasselgrabben du med ;)

2008-11-05 @ 12:26:54
Postat av: Elaine Linder

Ha det gott grabbar!Jag kommer att följa Er på bloggen. Moster

2008-11-10 @ 22:18:04
URL: http://bobbycarlton.blogg.se/
Postat av: Darling Angel

Hello, darling! I must take this in english if you want to undersatnd me... äh, fan de orkar jag inte, du får försöka förstå mig ändå!



Ser ut som att ni har det fint iaf, men se till att få Mr Larsson på andra tankar. Eller.. det kommer han nog underfund med själv när han kommer till andra sidan:)

Kul o se att ni bloggar lite tycker jag, och jävligt nice de där med att man kan köpa telekort och ringa! ska göra det nån dag. Iaf så kommer tre muskitörer till -land down under- nån gång i januari, typ den 19 siktar vi på att åka från arlanda till Syndey. Måste se till att hålla dig i närheten ungefär då! Skulle boka biljett idag vare tänkt, men ser ut att bli imorn ist. Men hur som hellst kommer jag. Troligtvis Björn och en ny bekanskap oxå! Blir sjukt bra det. Njut inte för mkt där borta nu, ha det bra och hälsa pip-Larsson oxå:D smek

2008-11-12 @ 15:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0