156 Adelaide Terrace

Fan Stoffe, 65 Besokare !  du last mycket ser jag :) men jag ser att det ar fler som foljer bloggen. Roligt att lasa. Var ett tag sedan jag skrev. har hant mycket. Mattias och jag har testat lite nya stallen runt om i Perth och Fremantle. Vi har bekantat oss med Kings Park. Perths egna park, har en Botanisk tradgard. Hafftigt att se hur det vaxer i andra delar av Australien. Inte samma stammning som i Central Park men latt vart en dag i. Sett Onskan och en Valanderfilm med engelsk text pa Australiensk kanal. Vi har vart 2 mil soder om Perth till hamnstaden Fremantle i tva dagar. en liten stad med 25.500 i befolkning och det luktade hamn och havslukt over den. Stannade pa Old Firestation Backpackers, bra stalle med avslappnat folk. Ar nu tillbaka i ostra Perth, borjar kanna staden ratt val nu. Dagen idag var vi till Perths Zoo, storre ann jag trodde och mer djur ann jag forvantat mej. minus med Zoo:et var att det inte fanns spindlar, men det kanske jag far se senare i mindre trevligare miljo, den som lever for se som mormor brukar seja. Mer som hant idag onsdag den 12 November ar att Mattias har bokat hembiljett till Julklapparna, och han sticker till Sydney pa Onsdag tror jag det var. Vet inte om man ska soka jobb eller sticka upp till Sigge och Helena, mycket fragetecken just nu. Spannande :) Men dom narmaste dagarna siktar vi pa Scarborough, ett litet stalle som ar uppbyggt vid stranden vast om Perth. Kanske nan surflektion. Ar det nogon som vill prata med nogon av oss kan ni ga till klackbaren i galerian och kopa ett kontantkort for 95 kronor som man far prata i 170 minuter och ringa +061 41 65 364 93. Beratta att ni lever.

Bocker. Det vet du Conny. Har last Postvarket och biografin om Lasse Winnerback, Postvarket ar riktigt riktigt bra bok. Just nu plojer jag igenom Luffarens Aterkomst. Rolig bok om varklig Backpacking i Europa :)


Roligast i veckan var nar vi var pa Domino's och bestallde pizza och man skulle uppge namn. Mattias lutade sej over disken och bokstaverade varje boksav at Japanen i kassan. Serios grabb tankte jag. Resultatet ser ni nedan pa en av bilderna. Horru Solander, betyder inte Mitris = >med ris< pa tyska ? Roligt Roligt.

Mattias Blogg = Graemesouness.blogg.se

"Och vita mössor flög i luften
'95 då våren kom
Och Jonas stod på skolgården och sa
"Jag blir aldrig som dom"
Dom kan söka sina svar
I dom böcker som dom har
I dom pengar som dom spar
Men sen när fruarna drar
Då får dom ändå börja om "




















































Kommentarer
Postat av: PunkConny

Kul att du äntligen skriver. Att du skulle bli en sådan bokläsare. Vad är dina planer nu, när Larsson ger upp? Hur skulle en riktig backpacker resonera?

2008-11-12 @ 16:58:37
Postat av: Farsan

Tjena. Kul att det funkar för er. Det ser härligt ut på korten. Men du lär väl leta upp en biljard hall och öva lite så att du har en liten chans mot farsan när du kommer hem. Jag slår en signal.

Ha det.

PS Farmor och Bibbi hälsar, dom frågar varje dag om jag har hört något i från dig.

2008-11-12 @ 17:03:06
Postat av: emmalu

jag har hört att du väntar på att jag ska komma ner till Oz. Det är ju då de börjar hända saker ;D mohaha :D

jag hoppas vi ses där nere och hinner göra en massa dumheter!

2008-11-12 @ 19:18:37
URL: http://emmalustig.blogg.se/
Postat av: dani banana (noise)

TJENARE EKAN! vafan ska matte ge upp så tidigt? behöver du en ersättare som är törstig och gillar att utforska australiens pubar? jag e sugen! /dandompa

2008-11-12 @ 20:18:08
Postat av: Stoffe

Ta i-poden, scrolla ner till W, därefter tar du Whitesnake och höjer volymen:) "Here I Go again on my own"

2008-11-13 @ 13:13:33
Postat av: Wille

Aloha! eller vad säger man där?

Fina bilder, speciellt ett av dom! Fått i dig någon Staro än?

2008-11-13 @ 23:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0