Aberdeen St and Lake St


I Fredags fick jag ett samtal. Det var min Australienske forebild Sigge. Han skrek G'day Mate, Welcome to Australia ! Han beratta att allt var bra med honom och Helena uppe i Karratha. Jag hade tittat upp att enkelresa upp till dom som tar 23,5 timmar kostade 850 kr och var riktigt sugen pa detta aventyr. Men vi kom overens att jag tar den turen pa vagen hem. Har fler historier att beratta da. Tankte samtidigt, vad ska Mattias gora utan WillmaGuiden, utan den kommer han sta och krama en lycktstolpe en manad eller ligga pa ett hostel som pa denna bild.. Nintendo i handerna och lampan pa skarmen :) Och jag lovade ju dej Conny, att ta hand om han, det ska ja. Vi aker till Sydney pa Onsdag 12.10 pm. Sa vi vantar lite med laten Stoffe. Men just nu ar vi tillbaka pa brotsplatsen, Northbridge. Ett bra stalle, hander mycket har. Idag har vi vart pa Perth Mint. Gatt en guidad tur runt och sett hur dom leta guld forr i tiden. Vi fick kanna pa en guldtacka som vagde 12,5 Kg. Vard 1 miljon svenska kronor. Man fick ocksa vaga sej sjalv och se hur mycket man var vard. Om man var guld vard. Mattias var vard 13,5 Mkr och jag 12,8 Svenska miljoner. valdig intressant tur. Klimpen vi haller i vagde 71 kg i varkligheten och ar den storsta nansin hittats. Senare hyrde vi en grastennisplan i 2 timmar. Roligt att testa nagot annat ann rodgrus som hemma i Arsunda. Bollen stack fortare och hade samre studs. Pa bilderna nedan ser ni tva grabbar som ar toktaggade pa tennis efter ett Sexpack VictoriaBitter :)

Tidigare i veckan har vi bott i Scarborough badat for forsta gangen i Indian Ocean, kanns lite fel pa nogot satt att ha havet at Vast och inte mot Ost som sodra Stilla havet pa andra sidan Australien. Scarborough kanndes lite som ett Arsunda i och med att leva bara pa sommaren. Skont med frisk luft. Nar vi atervande till Perth hitta vi ett stalle som slar Esmats Aga Kiosk. Fast Eddy Burger hette d. Lag mellan Milligan och Murray St. Ett riktigt amerikanskt hak, som i filmer. Gott gott var det. Efter burgarna kopte Mattias en matchpike, nu har vi en varsin. Ny matchdress och Liverpool vann senare samma kvall :)

Tyvarr William har jag inte druckit staropramen. Inte ann. men det finns, det har jag tittat upp at dej. men just nu har man fullt upp att tasta alla Australiensiska Ol. Det finns manga. tummen upp.

Hittade en bil i Scarborogh som jag vet Stoffe skulle gilla :)


"där elljusspåren ledde hem till middagstid
där allting var modernt runt sjuttiosju
där låghusen slutade och skogarna tog vid
där bodde jag, där bodde du
där bodde jag och du"





















 




















 




Kommentarer
Postat av: dani banana (noise)

EKAN! Jag vill åka till dig och dricka öl och kolla på vågorna i januari/februari.. hur tar jag mig till väga?

2008-11-17 @ 18:02:20
Postat av: PunkConny

När ni ändå är där:testa Vegamite, Bovril, Marmite som pålägg på toast till frukost. Fantastiskt gott men lite annorlunda. Du är lite dålig på att uppdatera Erik, men du läser så mycket böcker så du inte hinner.

2008-11-18 @ 09:48:18
Postat av: Fruktan!

Fyfan vad härligt! Riktigt fin tennisbana, tråffade ni bollen nå? :)

2008-11-18 @ 11:05:01
Postat av: FRUGAN

nu tycker jag att du är dålig på oh "blogga" kärleken. vi vill ju höra vad som sker down under!

med kärlek från mänskan

2008-11-25 @ 22:37:12
URL: http://curolin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0