Akuna Street 7

Nu var det ett tag sedan man skrev sa det ar vall dags igen for ett inlagg. Sitter i Canberra nu. Fick presic veta att Cricken vann Guldbollen. Eller egentligen bara fatt det bekraftat. Har aldrig tvekat.
 
"Ronaldo vann överlägset, med 446 poäng - före Barcelonas Lionel Messi på 281 poäng och Liverpools Fernando Torres på 179 poäng. "

Ur Aftonbladet :

" 42 mål på 49 matcher

Jo, han gjorde till exempel 42 mål på 49 matcher när Manchester United säkrade en minnesvärd dubbelseger i Premier League och Champions League förra säsongen. Ronaldo sade själv förra veckan att han inte bara är den bäste fotbollspelaren i världen utan också den näst bäste och tredje bäste."

Underbart Uttalande !

Vi lamnade Sydney for tva veckor sedan och akte till en Farm. The Husbands Farm. Inte som jag hade forestallt mej, det var for lite Traktor och djur och for mycket ransa ogras. Nastan enbart ransa ogras. Det kan man i sommnen nu. Men vi fick mycket mat och gratis boende sa jag klagar inte. Farmen lag 1 timme fran Goulburn, uppe pa lite mer ann 1000 meter over havsnivan. med en fantastisk utsikt ovar Blue Mountains. Familjen var helt okej. Mamma Wendy var schizofren men det ar inget man rar for. Hon var trevlig nar hon var trevlig. Maken Tim gjorde egen ol dar ute pa landet. God dessutom. 

Vi har vart har i Canberra i 4 dagar nu. Inget toppenstalle direkt men vart ett besok bara for att se Parlamenthuset. Det var inte lika stort som Eu-parlamentet i Bryssel, iallafall inte Kammrarna. Men utsidan av byggnaden klart snyggare. Det som farsinerade mej mest har i Canberra var latt Kapten Cooks Minnesfontan i mitten av Lake Burley Griffin. Jakla haftigt, 147 meter upp i skyn och konstant 6 ton vatten i luften sa lange den ar igang.

Fakta om Flaggstangen pa Parlamenthuset = 81 m hog och vager 220 ton, Flaggan ar lika stor som en dubbeldeckad Buss.

Vi har aven vart pa bio och satt Australia, nanting man lara se nar man ar har i Australien. Den fick 4 Boomeranger av 5 mojliga. 

Imorgon aker jag till melbourne och Gittan och micke aker tillbaka ut till farmlivet.

Jag hoppas allt ar bra med er dar hemma och att ni inte sponsrar Gerald L. Storch och dom andra herrarna for mycket nu i juletid !

"Min ungdom kommer aldrig igen
Jag har så mycket förstånd att förlora än
Så jag lovar dig inget, min käraste vän
Det är ett kort liv"
















































   New Holland
















Kommentarer
Postat av: Farsan

Ogräset här hemma väntar på ett pro.

Ha det.

2008-12-16 @ 10:00:00
Postat av: Stoffe

Tjenare,

Äntligen ett inlägg. Allt är bra här hemma, klapparna är färdighandlade och pyntningen i fönstren är uppe. Solander sjunger julsånger så fort man pratar med honom. Allt är som vanligt. Ta det lugnt i Melbourne nu.



Tschüs!

2008-12-16 @ 11:12:22
Postat av: gittan

fan du hade gillat det har stallet sa mycket mera. vi ska typ mura grill, hyra ut stugor och skit nu over jul. de kommer bli grymt, dock ar inte stallet lika fint som hos the husbands, men jag ar inte kanslig ;)

tim och wendy skulle aven komma hit pa fredag, ska saga at dom att ta med dina skor da. om dom har dom kvar.

har du hittat nan lekkamrat an da?



avslutar med ett erik andersson citat "I will go and get the hink."

2008-12-17 @ 09:20:21
URL: http://emmalustig.blogg.se/
Postat av: Gittan

fan du hade gillat det har stallet sa mycket mera. vi ska typ mura grill, hyra ut stugor och skit nu over jul. de kommer bli grymt, dock ar inte stallet lika fint som hos the husbands, men jag ar inte kanslig ;)

tim och wendy skulle aven komma hit pa fredag, ska saga at dom att ta med dina skor da. om dom har dom kvar.

har du hittat nan lekkamrat an da?



avslutar med ett erik andersson citat "I will go and get the hink."

2008-12-17 @ 09:22:17
URL: http://emmalustig.blogg.se/
Postat av: Emelie

alltså jag bara älskar att du citerar Lasse ;D

känns bra för mej ¨:) antar att du har de fantiastiskt :)

2008-12-21 @ 12:18:06
Postat av: Moster

Hallå!!!!Där borta?Här kommer en Hälsning God Jul och Gott Nytt År!!!!!Jag har nyss prata med Bibbi hon hälsar.......

2008-12-22 @ 16:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0