53 Jackson Street St Kilda Victoria 3182 Australia

Nu sitter jag i Melbourne. Jag gillar varkligen staden. Den har en anda som Goteborg fast stan ar lika stor som stockholm och Goteborg tillsamans. Nar jag kom hit och stod pa perrongen och undrade var jag skulle ta vagen sa kom sparvagn nummer 96. Det stod St Kilda Beach pa den. Jag tankte = Sjalvklart ! Jag hoppa pa den och kom till en riktigt bra plats. Gillar specielt hostelet jag hitta. Det ligger avsides med stor blandning av folk och har bra stammning. Plus att det har Fox sport 1, 2 och 3. Det ar grundkravet. For att man ska kunna ga upp 3 pa morgon och titta pa Premier League. Har lart kanna mer manniskor nu nar man reser sjalv pa en vecka i Melbourne an 5 veckor tidigare i Australien.

Foljde en dag med Calle Sofie Emil Parra Ida och Amanda till Ikea for att kopa en Julmust. Nu ligger den pa rummet och vantar pa Julaftonen imorgon :) Reflekterade over att alla foremal pa Ikea heter svenska namn precis som i sverige. Osthyvel finns att kopa har. Fick aven ata en god maltid Kottbullar och mos med lingonsylt. Men mer Jul an sa blir det inte.

Har borjat jobba som Elektriker nu. Jobbar at David heter han. I firmabilen i morse satt vi och snacka musik och kom fram till att han som jag gillade Punk. Satt och snacka Ramones hela vagen till huset dar han slapper av mej och jag far jobba fritt medans han aker runt pa massa smajobb. Han berattade aven att han sjunger i ett punkband. 45arige David slutar aldrig att forvåna mej :) Jobbar imorgon som om det var en helt vanlig dag. Och det ar det. Har i Australien iallafall.


"En stressad mamma som har skinkan full av jul, 
blir rädd att släkten kanske inte har så kul
En kärnfamilj med huset prytt av marsipan
kan väl inte längta bort på doppar-dan?
Familj Vanilj vill fira julen snäll och söt,
men en bittermandel göms i deras gröt!
Det går en ängel runt på stan med tunga fjät
och mammon fet och tät,
lutar sig tillbaks mätt och belåten

Det går en sägen om att önska sig nånting
Och pengar far omkring
Vad gör det mammon om nån utgjuter sin galla "


















CC22:an ar med sa klart !



Kommentarer
Postat av: Maria

Hello

Va skönt du verkar ha i värmen! God Jul önskar vi här i Sthlm (moster Elaine är här nu med)

Vi hörs!

2008-12-23 @ 16:15:20
Postat av: J.H.



fan vad viktigt att du fick plocka fram supertången!



EMJ: worldwide! johnny in sie german och elving i ausrtalia (stort) =)

2008-12-23 @ 17:40:25
Postat av: Brosan

God Jul på dej brosan:D Hoppas du får nått slags av Jul.

ps. hoppas du har ett ps där så du kan träna lite på fifa så slipper jag ge handikapp när du kommer hem;)

GO JUL HA KUL!

2008-12-24 @ 18:45:59
Postat av: sToffe

nu är det 2009 hos dig. berätta inte vad som händer 2009 jag vill se själv :)

2008-12-31 @ 18:18:34
Postat av: Moster

Gott Nytt År! Från ett riktigt kyligt Sunne (Minus 12 grader just nu på nyårsafton kl 21 ! Ha det Bra

2008-12-31 @ 21:03:35
Postat av: Punk Conny

Tänk att man kan vara 45 och gilla punk, konstigt va Erik? Du vet väl en gång punk alltid punk. Jag trodde du visste det.

2009-01-04 @ 18:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0